Медии
Лятото навлиза в телевизиите
Новини ще има, но в олекотен вариант, за да не затормозяват зрителите
От 30 юли до 15 септември ВВТ влиза в лятната си програмна схема. Тя ще е олекотена, но ще запази засиления информационен облик, заявиха от медията. Зрителите ще бъдат непрекъснато в течение на най-новото и актуално, което се случва в България и по света. Новинарските емисии "Нюзрум", представени от водещите на медията, ще ги правят преки свидетели на събитията веднага, от мястото на новината. Аудиторията, която е избрала в летните жеги да остане пред малкия екран, ще има възможност да види и най-доброто през годината в повторенията на предаването "Здравен лабиринт" с водеща Дафинка Костова. Някои от темите, които ще бъдат засегнати, са "Сексът след 50", "Промените в наредбите на НЕЛК, което освобождава пенсионерите от минаване на ТЕЛК" и т.н.
Телевизията ще излъчи и избрани моменти от предаването "Шушу-мушу" с водещата Александра Гюзелева-Шани. Зрителите ще се посмеят отново с братя Мангасарян, ще чуят отново Максим Бехар и Ана-Мария Тонкова по темата какъв трябва да е съвременният шеф, няма да бъде пропуснат и магът Астор, който изповядва своето виждане "за" и "против" брака.
Звездите от шоубизнеса Калин Вельов, Цецо Елвиса, Кристина и Мишо Белчеви,
Хайгашод Агасян, Димо от П.И.Ф., Тома Спространов, Мадлен Алгафари, Камелия
Тодорова и много други пък ще акостират на екрана в предаването "Музикално
изкушение".
Филмовата програма също ще е изключително богата и разнообразна, обещаха от
ВВТ. От цялата палитра избраните филми са "Наистина любов" с Хю Грант,
"Поверително" с Дъстин Хофман и Анди Гарсия, "Пинеро" с
Бенджамин Брат, "В ролята на Бог" с Анджелина Джоли и Дейвид Духовни,
"Хъни" с Джесика Алба, "Фронтално" с Джулия Робъртс и Брад
Пит.
От 30 юли до края на август сутрешният блок на БТВ пък ще бъде с 40 минути по-кратък,
като ще започва в 7,30 ч. и ще свършва в 9,30 ч. Почти през целия месец водеща
на "Тази сутрин" ще бъде Анна Цолова, докато колегата й Николай Бареков
е в отпуск. Заедно с Бареков и политическите теми ще отсъстват от сутрешния
ефир, казаха от медията. Ани Цолова ще представя на зрителите интересни истории
от живота на обикновения българин и ще засяга вълнуващи социални и културни
теми. Предвиждат се и изнесени предавания на живо от други градове, както и
много репортажи.
Като подарък за зрителите от медията ще завъртят в ефир сериала "Закон
и ред - умисъл за престъпление". Той започва в понеделник и разкрива сложни
криминални ребуси, непредвидени ситуации и драматични обрати. Сериалът е създаден
през 2001 г. и е отличен с награда "Еми".
Амбициозно в летния период постъпи телевизия "Икономика", като пусна
три нови предавания. Това са "Бизнес етикет", "Моят бизнес"
и "Култура и бизнес". Първото си е поставило за задача да показва
лицата на българския бизнес, представяйки своеобразен портрет на успелия човек.
Всеки брой е посветен на конкретен предприемач, който разказва своята история.
Целта е да се надникне зад кулисите, като на преден план бъде изведен човешкият
фактор.
"Бизнес етикет" пък е проект, който представя практически и полезни
съвети, отнасящи се за всеки момент от всекидневието на деловия човек - облеклото,
начина на говорене, поведението на работното място, етикецията на маса и тенденциите
в облеклото според ситуацията, обясниха от телевизията. В "Култура и бизнес"
целта е да се следят събития и проекти, които са пример за взаимодействие на
културата с бизнеса. Предаването щяло да набелязва проблеми в корпоративната
култура, както и при частните инициативи. Ще среща зрителите с артисти, художници,
дизайнери, музиканти, писатели, архитекти - хора на интелектуалния труд, които
изповядват алтернативно мислене в контакт с бизнеса.
"Класа" тръгва през есента?
От две седмици бъдещият икономически всекидневник "Класа" е без заместник-главен
редактор. Тази функция в изданието изпълняваше журналистът Мартин Кръстев. Никой
официално не коментира причините, заради които той си е тръгнал. Екипът също
не е бил информиран, научи ДУМА. Най-вероятно става въпрос за различия във вижданията
за вестника между Кръстев и главния редактор Валери Найденов, предполагат репортери.
Заедно с вече бившия зам.-главен си е тръгнала и политическата журналистка Биляна
Пилц. В медийните среди усилено се говореше, че и Найденов е напуснал поста
си на главен, но това не отговаря на истината. Една от хипотезите беше направена
на основание на факта, че той си тръгна с гръм и трясък от списание "Бизнес
уик" и зае поста главен редактор на в. "Поглед".
На овакантения пост на Мартин Кръстев е назначена Неда Попова, която дълги години
работи във в. "Труд". Предстои да бъдат преструктурирани някои от
отделите във вестника, както и да се назначат още икономически репортери. В
проекта "Класа" е предвидено и пускането на интернет сайт, който да
качва новините веднага. Най-вероятно той ще тръгне преди хартиеното издание.
Все още не се знае кога вестникът ще бъде пуснат в печат. Екипът му беше сформиран
в края на миналата година, като до момента журналистите правят сухи тренировки.
Издател е собственикът на "Кеш" и на списание "Бизнес уик"
Георги Александров. Очаква се все пак "Класа" да е на сергиите през
септември. Амбицията на издателя е да заеме едно от челните места в икономическата
ниша на вестникарския пазар.
"Икономедиа" се разширява
Компанията, издател на вестниците "Дневник" и "Капитал",
купи 60% от вестник "София ехо", списание "Property Wise"
и три сайта. Изданията са насочени към чужденците у нас и техните интереси.
Сделката е внесена за одобрение в Комисията за защита на конкуренцията.
Работим върху проект за чужденците, които пребивават в България или посещават
страната ни с бизнес цели от около година. След анализ на пазара, най-добрата
възможност за нас беше партньорство със "София Ехо медия", които са
лидери в този сегмент и са създали много силни медии. Това заяви изпълнителният
директор на "Икономедиа" Бисер Боев. По думите му чуждите граждани
у нас се увеличават и този пазар ще продължи да нараства. Доверието към "София
ехо" и уебсайта и влиянието на изданията ни нараснаха през годините, стартирахме
и нови продукти, за да удовлетворим търсенето на чужденците на качествена информация
за България. Логична стъпка за нашата компания е да потърсим силен партньор,
с който да продължим да развиваме този пазар, добави и управляващият директор
на "София Ехо медия" Кристин Милнър.
27.07.2007
Мнения по темата: