26 Февруари 2024понеделник19:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Fiat планира дизелов битурбо V8 мотор

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 2540

След дебюта на Maserati Ghibli с дизелов двигател V6, групата Fiat планира със собствени сили да разработи дизелов мотор V8 с двойно турбо, ако пазарът приеме добре новото дизелово мазерати.
Леките коли с доста повече на брой цилиндри се оказват в "обкръжение" и са по-скоро "измиращ" вид в екологично и икономично настроеното ни съвремие. Mercedes-Benz и BMW например вече забравиха какво означава дизелов мотор V8, Volkswagen не предлага повече Touareg с мотор V10, а Audi - всъдехода си Q7 с динозавърския V12. Следвайки световната мода, наречена "даунсайзинг" /намаляване на размера/, автопроизводителите вече полека се опитват да разкарат от двигателните си гами дори бензиновите мотори V8, да не говорим за дизелите.
Във Fiat явно мислят наопаки... за "ъпсайзинг" с намерението си за пускане на дизелов мотор V8 в случай на пазарен успех на спортния си седан Ghibli c дизелов мотор V6!
Новият италиански топ-дизелов агрегат ще има ходов обем 4 литра, ще развива съответно максимална мощност от 360 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нютонметра. Това означава, че новият V8 ще бъде с около 30% по-ефективен и с няколко процента по-як във въртящия момент от форсираният 275 к.с. и 600 Нютонметра дизелов V6 3.0 л.
В същото време икономичността на новата осмица е гарантирана заради високоточната система за многократно директно впръскване на горивото Multijet. Разходът на гориво на новия мотор се очаква на ниво от около 8 литра на 100 км път, като тази цифра ще варира в зависимост от модела автомобил, на който ще се монтира моторът.
За тези модели засега не се съобщава нищо, но е очевидно, че новият дизелов V8 преди всичко ще "кацне" в моторния отсек на флагманския седан на марката Maserati -  Quattroporte.
Ако всичко върви така, както са го замислили италианците, то първия нов лек автомобил на групата Fiat с дизелов мотор V8 навярно ще успеем да видим още през 2016-а година.

БНБ с таван на банковите такси

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 38

Спестяванията на гражданите - над 80 млрд. лева

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 38

България сред страните с най-висока инфлация в ЕС

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 38

В АЕЦ „Козлодуй“ създавате корупционна черна дупка

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 38

Г-7 одобри пакет от мерки срещу Москва

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 38

Гърция привлича 40 000 чуждестранни работници

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 38

Сблъсъци между фермери и Макрон в Париж

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 38

Накратко

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 38

Медийните бомби и истината

автор:Александър Симов

visibility 347

/ брой: 38

Мизерия и живец

автор:Деси Велева

visibility 324

/ брой: 38

Натягат болтчетата

автор:Ина Михайлова

visibility 1719

/ брой: 38

Да подпишем 240 молби за колективен иск срещу мобилните оператори

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 38

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ