09 Август 2022вторник11:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще бъде предимно слънчево. Около и след обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места ще превали и прегърми. Над източните райони през целия ден ще се задържи слънчево. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще бъдат между 31° и 36°, в София - около 31°. Днес ще бъде предимно слънчево. Около и след обяд ще има временни увеличения на облачността, но само на отделни места ще превали и прегърми. Над източните райони през целия ден ще се задържи слънчево. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще бъдат между 31° и 36°, в София - около 31°.

Грешници

/ брой: 136

автор:Искра Милева

visibility 1216

Осем загинали при катастрофа на автобус на магистрала "Тракия". 12 отнети детски живота при катастрофа на автобус при река Лим. Автобус помете 16 при Бакаджика. Това не е просто статистика. Това са почернените семейства на всички загинали нелепо. Да, и вчера политици поднесоха съболезнованията си за отишлите си на магистрала "Тракия". Да, и вчера България бе в траур. Да, и вчера управляващите се сетиха, че така не може. Ще се въвеждат камери за техническите прегледи, ще се въвежда ограничение за възрастта на автобусите, ще се слагат колани в рейсовете и т.н.
Няма лошо в тези намерения. Но защо отново трябва всичко да е "след дъжд качулка". Защото това не е нито първата трагедия, нито, дори да звучи като черно пророческо проклятие, ще е последната. Защото закони и сега има. Въпросът е обаче кой ги спазва. А още по-големият въпрос е кой следи за спазването им. Да, официално има наказани. Но това са поредните уволнени. И какво като са уволнени? Кой гарантира на хората, че следващите и следващите, и следващите няма също да бъдат уволнени? И защо трябва да се назначават непрекъснато някакви хора в разни институции, след като нещата продължават да се въртят в същия порочен кръг?
А кръгът от години е един и същ. И като в дежа вю слушаме същите приказки, същите намерения и при последната трагедия. Когато има трагедия, хората не се интересуват кой е поредният шеф на поредната автобусна фирма. В случая обаче той е не друг, а ексшеф на ДАИ-Бургас. И тогава възниква въпросът: колкото и камери да се сложат, дали пак един стар рейс убиец няма да премине успешно техническия си преглед? Възниква и въпросът как така уж се следи за маршрута на автобуса, а изведнъж се оказва, че се продават билети за спирки, на които той "не спира"? Как така се налага шофьорите сами да си ремонтират автобусите, а за по-старите дори нямало части? Къде е КАТ? Защото докато поредното ново ръководство на службата разказва за идеите си всеки ден да има различна акция на пътя, точно там - на пътя, си отиват нелепо хора. Къде е КАТ, когато тези автобуси хвърчат с безумна скорост, само и само да се надцакат с времето?
Кръгът е порочен. Но когато става въпрос за човешки животи, това, че някой допуска това да се случва, не е просто грешка. А прегрешение. По-старите хора, които са и мъдри, са казали: "Път време няма!"
 

Влиза в сила планът на ЕС за икономии на газ

автор:Дума

visibility 113

Задават се протести за скъпата вода

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 153

Пращаме в ЕК новата програма за конкурентоспособност

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 153

Докладът на "Амнести интернешънъл" за Украйна предизвика гняв

автор:Дума

visibility 422

/ брой: 152

САЩ с нова военна помощ за $1 млрд. за Украйна

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 152

Уенди Шърман: Внимавайте с авторитарните режими

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 152

Левите партии в Италия се обединяват за изборите

автор:Дума

visibility 274

/ брой: 152

Забравен в болница

автор:Аида Паникян

visibility 182

/ брой: 153

Двуцифрената инфлация сложи край на партито в Европа

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 153

Проучване: Правителствата и ЕС са виновни за скъпия газ

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ