04 Октомври 2023сряда05:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Jaguar C-X75 - самотен като Еверест

/ брой: 228

автор:Дума

visibility 1159

Един от най-необичайните концепти, показани в Париж, беше Jaguar C-X75. Двуместният суперкар е необичаен не само външно, но и вътрешно. Става дума за единствения автомобил в света, използващ газотурбинно-електрическо задвижване.
Погледнат отвън, автомобилът едва ли би бил свързан с породата на английските моторни "големи котки", ако не беше овалната радиаторна решетка. Дължината на машината е 4,67 м, ширината 2,02 м, височината 1,20, кофициентът на въздушно съпротивление е Cx 0,32.
Машината има четири електромотора с обща мощност 780 к.с. и фантастично голям за лек автомобил въртящ момент от 1600 Нм. Но с това далеч не свършва всичко - зад задните седалки са разположени две компактни газови турбини Bladon Jets, всяка с маса от по 35 кг. Те могат или да зареждат акумулатора, увеличавайки пробега с едно зареждане до 900 км, или да помагат на  електромоторите при движение. Цялата тази комбинация осигурява на тежкия 1350 кг автомобил ускоряване от място до 100 за 3,5 сек., до 160 км/ч за 5,5 сек., а до 300 за 15,7 сек. Максималната скорост достига 330 км/ч.
При напълно зареден акумулатор /процесът трае около шест часа/, само на ток колата може да измине 110 км, а след това газовите турбини съществено увеличават пробега, като в същото време осигуряват изхвърляне в атмосферата на едва 28 г/км въглероден двуокис - фантастично постижение на сегашното, оценявано като супердобро от около 90-100 грама.
За съжаление този автомобил ще остане самотен "еверест" в историята на фирмата. Пътят му към конвейера е затворен от прекалено високата му цена и сложност на замисъла. Но някои от инженерните и дизайнерските решения, използвани при създаването му, ще бъдат от голяма полза при бъдещите серийни модели на марката.

2/3 от стопанските сектори - в риск от забавени плащания

автор:Дума

visibility 299

/ брой: 190

Поддръжката на автомобила поскъпва с 20-30% тази есен

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 190

Проверяват бирата за пестициди

автор:Дума

visibility 272

/ брой: 190

Основната лихва се вдигна за пореден месец

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 190

Българите шпиони на Острова са работили и в Германия

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 190

Албанският "Илинден" топи активисти-българи

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 190

Нов кръг консултации за кабинет в Испания

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 190

До отчаяние

автор:Нора Стоичкова

visibility 293

/ брой: 190

Да си купиш българин

автор:Мартин Карбовски

visibility 305

/ брой: 190

ДП на пароструйка

visibility 229

/ брой: 190

27 000 нови безработни, производството на ток се свива 4 пъти

visibility 272

/ брой: 190

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ