08 Юни 2023четвъртък04:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Западна България облачността ще бъде разкъсана, предимно купеста. До обяд в отделни райони там, а след обяд на повече места, главно в планинските райони, ще превали и прегърми. В Централна и Източна България ще бъде предимно слънчево с разкъсана висока облачност. Вятърът ще е слаб, в Източна България след обяд умерен, от изток. Максималните температури ще останат без съществена промяна - между 23° и 28°, в София - около 24°. Днес над Западна България облачността ще бъде разкъсана, предимно купеста. До обяд в отделни райони там, а след обяд на повече места, главно в планинските райони, ще превали и прегърми. В Централна и Източна България ще бъде предимно слънчево с разкъсана висока облачност. Вятърът ще е слаб, в Източна България след обяд умерен, от изток. Максималните температури ще останат без съществена промяна - между 23° и 28°, в София - около 24°.

Какво да правим на леда?

/ брой: 8

автор:Дума

visibility 3496

Въпреки че зимата досега ни пази от най-коварната си изненада – леда, не е ясно какво ни чака до края й. Затова трябва да сме готови и да знаем какво да правим, ако ни се наложи да караме на лед.
Основното е намаляването на скоростта при очакване на подобна опасност от нормалната с десетина километра и отпускане на повече разстояние до предния автомобил. Това ще ви спечели ценни секунди в случай на внезапна промяна на пътната обстановка.
Занасяне на колата може да се получи и при много ниска скорост, ако едно от колелата попадне в дупка, закачи препятствие или се натисне по погрешка спирачката. В такъв случай трябва веднага да се реагира за изравняване на траекторията с рязко завиване на волана по посока на занасянето и връщането му в изходното положение. Това се прави няколко пъти последователно, докато траекторията се изравни, а при предно предаване се подава и леко газ в маневрата.
На хлъзгав път забравете за спирачките и спирайте с мощта на двигателя (при колите с механична предавателна кутия) и не карайте по инерция.
При екстренно спиране в кола с ABS педалът се натиска максимално, а без неравномерно – натискане и отпускане по възможно най-бързия начин, недопускайки блокиране на колелата.  При съвременните коли тази операция извършва абеесът под командата на компютъра. Затова при сработването на ABS-а, възниква впечатление, че педалът вибрира под крака заради честотата на работа на системата от няколкостотин пъти в секунда.
Работата на системата позволява на шофьора да контролира колата в траектория и при натиснат докрай спирачен педал. Естествено, такова спиране е невъзможно да се изпълни от нормалния човешки крак, когато отсъства ABS, но след тренировка е възможно да се постигнат до пет натискания и отпускания на педала. 
Летният старт на зелен светофар трябва да се забрави, защото може да ви завърти колата или пък прекалено бързо да се намерите с някой от напречната улица, неуспял да се справи със спирачките си и тръгнал напред с вратите.
И, накрая, водачът усетил, че кара на заледено, трябва да има съответна психологична настройка, която може да се получи, изглеждайки няколко клипа от интернет на тема поведение в критична ситуация и с безопасна тренировка на широка и свободна от движение площ.
 

КЕВР: Компенсации за абонатите за некачествен ток

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 107

Иска се забрана за внос и на укрйинско олио

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 107

ЕК одобри 77 млн. евро за райони с висока безработица

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 107

Социология за мошеници

автор:Александър Симов

visibility 436

/ брой: 107

Низ от скандали

автор:Евгени Гаврилов

visibility 340

/ брой: 107

Конституцията не е просто хартия

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 107

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ