Комбито Peugeot 308 SW настигна по багажник Skoda Octavia Combi
/ брой: 8
Компанията Peugeot представи най-новото си комби 308 SW. Моделът е развит върху удължен вариант на френската модулна платформа с предно задвижване EMP2, което е позволило багажникът да получи полезен товарен обем от цели 610 литра. Товаропътнически вариант на новото Peugeot 308 SW ще бъде показан на автосалона в Женева през март и ще влезе в шоу-румовете на представителите на марката в Европа към края на пролетта. Сред най-сериозните опции на колата е огромният стъклен панорамен покрив.
Във вечния спор на автомобилите тип комби, чий багажник е най-голям яко навлезе и новото Peugeot 308 SW, тоест Station Wagon, багажникът му сега е цели 610 литра до долното ниво на стъклата! Рекордът в класа – 624 литра, обаче, принадлежи на последната Honda Civic Tourer.
Но и “трюмът“ за товарене на френската кола никак не е за подценяване, въпреки че съвсем малко не му достигна да оглави класацията. Формата на багажника на френската кола е подчертано правилна, налице са органайзер на багажа и странични „джобове“ за дребни предмети, гърбът на задната седалка се сваля напред с възможност за 60:40 пропорция и дава равна площадка за товарене. Предвиден е люк за превоз на дълги предмети, като ски, без да се сваля гърбът на седалката, а височината на товарене е минимална, което си е направо мечтата на виладжията и скиора.
Новото комби Peugeot 308 SW вече се прави в завода на марката в Сошо, Франция, а силовите агрегати се доставят от предприятията й в Тремери и Дуврен.
Новото комби Peugeot 308, както и едноименният хечбек, дебютирал миналата година през септември във Франкфурт, ползват една и съща платформа – модулната EMP2, която е позволила да се намали масата на колата в сравнение с предишния модел със 140 кг. Комбито, обаче е с по-дълго междуосие и дължина спрямо хечбека, което позволява повечко място за пътниците отзад, както и подсигурява по-големия багажен обем.
Въпреки че най-важното качество на автомобил тип комби е функционалността му, не може да се отрече, че новото Peugeot 308 SW второ поколение е и просто красиво! Във външността му не може да се открие привичната за предишните модели френска чудатост, погледът се приковава в стилните детайли и динамичната линия на остъкляването, прехвърлящо тази характеристика и на целия силует на колата.
Моторната гама напълно съответства на нормите на екостандарта Евро-6, а най-икономичният дизел BlueHDi изхвърля в атмосферата едва 85 г CO2 на километър път. Логично е да се предположи, че Peugeot 308 SW ще има бензиновите мотори 1.2 VTi (82 к.с.) и 1.6 THP (125 или 155 к.с.) и турбодизели - 1.6 HDi (92 к.с.) и 1.6 e-HDi (115 к.с.).