Колела
Кросовърът Renault Arkana - "made in Russia"
/ брой: 76
Миналата година по време на международния автосалон в Москва през август Renault показа екстериора на новия си купеобразен кросовър от пазарния С-сегмент - Arkana. Тогава беше съобщено, че машината е развита на ново поколение платформа за модели SUV на базата на архитектурата на французите B0 но с 55% нови възли и компоненти и че е оборудвана с абсолютно нов силов агрегат. Пускането на автомобила на пазара се очаква към края на тази година.
Дизайнът на кросовъра ползва стилистиката на Renault Talisman, Megane и Koleos от последните им поколения. Отличителни белези на екстериора му са късите надвисвания, яките калници, 19-цоловите колела, високият пътен просвет, снижаващата се назад покривна линия, защитните елементи в долната част на купето, хромираните елементи и С-образните дневни светлини в стила на Renault Megane от четвъртото поколение.
Интериорът и техническите характеристики на колата не бяха разкрити, но се каза, че Arkana ще има изцяло ново кормилно управление, най-дългото в класа си междуосие и че ще се предлага във варианти с предно и пълно задвижване.
Renault Arkana се позиционира от френската марка като глобален модел, който ще се появи първо в Русия, а след това в Латинска Америка, Европа и Китай. В кросовърната гама на марката новият модел ще се разположи между Kaptur и Koleos. Към 2022 година Renault има план да постигне глобални продажби от нивото до 5 милиона броя годишно и на новия кросовър е отредена ключова роля за достигане на тази цел.
Наскоро от Renault разкриха още технически подробности за новия си кросовър Arkana. Автомобилът е с дължина около 4.5 метра, в конструкцията на шасито му са използвани над 55% нови компонента в сравнение със сегашните кросовъри на марката на пазара, а останалите 45% конструктивно са унифицирани с автомобилите, развити на платформата B0 на алианса Renault-Nissan - Duster, фамилията Logan и други модели.
При варианта със само предно задвижване отзад мостът е цял, а при този с пълно задвижване мултилинк (многовръзково). Просветът на автомобила с пълно задвижване е 205 мм, трансмисията му е с три режима на работа - само предно - 2WD, пълно - 4WD и 4WD Lock - с принудителна блокировка на междинния междуосев диференциал.
Renault Arkana ще има кормилното управление с електрическо сервоусилване, което намалява с 40% усилието за въртене на волана при ниски скорости и не му предава вибрациите от пътя при преминаване на неравности.
Съвършено новият двигател на Arkana, за който казаха през миналия август на автосалона в Москва, е 1.3-литровият турбомотор TCe 150 съвместна разработка на Renault-Nissan-Mitsubishi и Daimler. Бензиновият силов агрегат е с директно впръскване на горивото под налягане от 250 атмосфери и двойна система за променливи фази на газоразпределението. Мощността му е 150 к.с., максималният въртящ момент е 250 Нм. При пълноприводните версии двигателят TCe 150 ще работи с вариатор X-Tronic, имащ режим на имитация на работата на автоматична кутия D-Step със седем фиксирани степени. Заявеният разход на гориво на версията 4х4 с вариатора в смесен режим на движение е 7 литра на 100 км път.
Новият модел Arkana ще е "made in Rossia" - ще се произвежда в московския завод на Renault. Компанията планира производството на негови локални версии за Южна Америка, Европа и Азия.
Кого слушат купувачите на нови автомобили?

Купуването на нов автомобил винаги е бил сложен въпрос. Сред купувачите по принцип има създадени стереотипи, но главният критерий, като оставим настрана избора на боята под натиска на семейната командирка, е надеждността на избрания модел. По принцип за новите автомобили първите 5-6 години протичат безпроблемно, пък и са в гаранция, а след тях, както дойде. Изборът зависи от цената (по-скъп значи по-надежден, макар и не винаги), личните финансови възможности и собствения шофьорски опит.
Изследване показва, че повечето купувачи оценяват надеждността и се доверяват по публикациите на специализираните издания - 41%. Собственият опит и този на познати автомобилни авторитети, според анкетата, помага да се ориентират в сложния въпрос на 27% от клиентите. Марката на автомобила има значение и е залог за здравина за 10%, а 9% следват съветите на познати шофьори на таксита.
Най-малко купувачите на нови автомобили се вслушват в съветите на звездите на шоу бизнеса, блогъри, инстаграм и ютуб-знаменитости - около един процент от анкетираните. Интересен нов момент е, че цената на новия автомобил придобива все по-малко значение за избора.
Tesla Model S стана кемпер

Автор на първия в света кемпер, развит на базата на Tesla, е предприемачът и пътешественик Травис Рабенберг. В качество на основата за проекта си с име Tesla Roamer той е използвал Model S P90D. Задната част на купето е превърната в малко жилищно пространство с креват, тоалетна, мивка и резервоар за вода. Покривът над задната част е на панти и се повдига в едната си част нагоре за повече вътрешно пространство. В него е реализирана и още една идея - всъщност е слънчева батерия, която осигурява на уникалния кемпер един киловат чиста електроенергия.
Tesla Roamer ползва електрическото силово задвижване на базовия модел, като мощността му е близо 700 к.с. Рабенберг твърди, че това позволява на творението му да вдига максимална скорост до 240 км/ч и че това ще е достатъчно да се постави рекорд на Гинес за най-бърз кемпер на планетата, което той се и готви да направи.
Премиерата на уникалната Tesla Roamer ще е следващата седмица в Мичиган по време на специално мероприятие, посветено на електромобилите. Там Рабенберг ще покаже и втори свой проект - електрически ученически автобус.