07 Август 2022неделя19:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще бъде слънчево. След обяд ще се развива купеста, в планинските райони от западната половина на страната и купесто-дъждовна облачност и на места там ще превали краткотраен дъжд. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще са между 29° и 34°, в София - около 29°. Днес ще бъде слънчево. След обяд ще се развива купеста, в планинските райони от западната половина на страната и купесто-дъждовна облачност и на места там ще превали краткотраен дъжд. Ще духа слаб до умерен североизточен вятър. Максималните температури ще са между 29° и 34°, в София - около 29°.

Логичен край

/ брой: 130

автор:Дума

visibility 52

Евгени ГАВРИЛОВ



Точно преди година влезе в сила наредбата, според която автомобилите до 3,5 тона трябваше задължително да са облепени с нов екостикер. Той се получава при преминаване на технически преглед и указва "екологичната група" на превозното средство. Всичко това бе направено с идеята да бъде ограничено замърсяването на въздуха, което се дължи на вредните газове, изпускани от колите.
Година по-късно тази наредба пътува към своя логичен край. Защото, както и в много други случаи у нас, подобен нормативен документ, вместо да изпише вежди, избоде очи. Тя веднага предизвика поскъпване на техническите прегледи с близо 50 на сто. Собствениците на технически пунктове бяха в правото си да недоволстват, защото трябваше да купуват нова измервателна апаратура, а и самите стикери надуха разходите им. Над 1 500 000 лепенки с чип бяха закупени от фирмите, които имат пунктове за годишен технически преглед. Собствениците на автомобили заплащаха за тях 10,56 лева, а техническите прегледи поскъпнаха с 5 до 10 лв.
Екостикерите бяха въведени по евродиректива. Проблемът е, че подобни документи у нас се четат и прилагат, както дяволът чете евенгелието. Директивата гласи, че ако при автомобил, минаващ на технически преглед, се установи несъответствие спрямо екологичния стандарт, определен от производителя, повредата задължително трябва да бъде отстранена, за да бъде автомобилът годен за експлоатоция. Брюксел не допуска възможност за промяна на екокатегория на превозното средство.
У нас обаче се въвежда ново понятие - "екологични групи", което е нещо различно. Така се създава възможността автомобил, който не отговаря на производствените параметри, да получи стикер за по-ниска "екологична група", без обаче да бъде задължен да отстрани повредата, като така на практика той ще продължи да замърсява. А, без съмнение, това е предпоставка за корупция в пунктовете за технически прегледи.
В крайна сметка не стана ясно защо ни трябват екостикери и скъпа система за тяхното разчитане. Камерите в градовете разчитат без проблем регистрационните номера и така може бързо да се провери колите на какъв фабричен екостандарт отговарят. А новата система за разчитане на екостикерите струва около 300 млн. лв. Така екостикерите са на път да повторят случая с тол системата, за която бяха наринати милиони без особен ефект.

Газовото хранилище в Чирен вече е пълно на 50%

автор:Дума

visibility 678

/ брой: 151

Съдът пусна отново ТЕЦ "Брикел"

автор:Дума

visibility 541

/ брой: 151

Възможно е поскъпване на парното през зимата

автор:Дума

visibility 837

/ брой: 150

Зад шкафа

автор:Мая Йовановска

visibility 632

/ брой: 151

Държава на абсурдите

автор:Ина Михайлова

visibility 872

/ брой: 151

Атанас Зафиров: Кабинетът "Радев" обслужва ГЕРБ и ДПС

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ