Лондонското такси е вече китайско
/ брой: 33
Китайската Zhejiang Geely Holding Group купи банкрутиралият британски производител Manganese Bronze Holdings (MBH), фирмата, правеща досега прочутите лондонски таксита. Това се съобщава в специален прес-релиз на Zhejiang Geely. От китайската компания обещават да не спират производството на лондонския кеб, сега модел TX4, в завода на МВН в Ковънтри.
МВН обяви банкрута си през октомври миналата година и тогава се оказа, че най-голям от кредиторите й са китайците от Zhejiang Geely. Те подадоха молба за придобиване на 80,03% от акциите на британската фирма в края на миналия декември. Преди това фирмата Geely Auto, която е хонконгско подразделение на Zhejiang Geely, вече имаше 19,97% от ценните книжа на MBH. За достигането на процента, който търсят китайците, сумата на сделката беше 11,04 милиона фунта стерлинги или около $17,4 милиона.
Geely има намерение да стартира разработка на ново поколение на лондонското такси, което да е по-екологично, чисто и икономично от сегашното. Китайците имат намерение да върнат на печеливши позиции новопридобитата си компания в най-къс срок. Добре е да напомним, че Geely е също така собственик и на старата шведска марка и фирма Volvo Cars.
Кметът на Лондон Борис Джонсън, който е голям поклонник на екотранспорта, разчита, че от Geely ще успеят да направят класическото лондонско такси суперекологично.
MBH е основана в 1899-а година. Производството на таксита стартира през 1958-а година съвместно с фирмите Carbodies и Austin. До 2008-а година MBH беше единственият доставчик на таксита в Лондон, но в 2008-а година монополът й беше нарушен от Daimler, който предложи да се използват като таксита в метрополията неговите ванове Mercedes-Benz Vito. Интересен момент е, че MBH изнасяше и таксита за град Баку.