16 Януари 2025четвъртък17:53 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Над 2000 знака по магистрала "Хемус" тормозят шофьорите

/ брой: 234

автор:Дума

visibility 11172

От създаването си Фондът за безопасност на движението, който се пълни от глобите за шофьорите нарушители, е набрал над половин милиард лева. Но вместо да отиват за същински мерки за обезопасяване на пътищата - поставяне и обновяване на мантинели, знаци и маркировка, парите се харчат за покупка на камери и на автомобили за пътната полиция. За това алармира Институтът за пътна безопасност.
На практика държавата прави порочна схема  - не инвестира в подобряване на средата за движение, а в допълнителни "капани" за шофьорите, така че да се събират повече глоби. Оправданието е, че глобите дисциплинират, но всъщност най-много произшествия стават по пътищата заради необезопасени отсечки, липсваща маркировка, сбъркана сигнализация и т.н., твърдят експертите от неправителствената организация.  
По трасето на магистрала "Хемус" от София до Варна има над 2000 пътни знака. Ако вземаме разстоянието за 5 часа, това означава, че на всяка минута мозъкът ни трябва да възприема по около 6 знака. Това е крайно затормозващо, затова водачите понякога не спазват знаците, коментира по Нова тв председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев, който е бивш шеф на КАТ.
"Скоростният режим е сбъркан, маркировката е така направена, че се уморяваме. По "Хемус" на 22 участъка има ограничения на скоростта. Каква магистрала е това?" риторично попита експертът.
Според него трябва да бъдат забранени мобилните приложения, които предупреждават за камери на КАТ на пътя.Проверка на Института за пътна безопасност (ИПБ) показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. в него са влезли над 591 милиона лева, а са изразходвани едва 122 милиона лева.

Инфлацията се е засилила през декември

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 9

Не всички фирми имат нужда от компенсация за скъпия ток

автор:Дума

visibility 934

/ брой: 9

БАХБ най-после откри от каква болест мрат овцете в с. Сигмен

автор:Дума

visibility 880

/ брой: 9

На над 30 млрд. лева възлизат банкнотите в обращение у нас

автор:Дума

visibility 828

/ брой: 9

Шефът на НАТО: Време е да се готвим за война

автор:Дума

visibility 945

/ брой: 9

Първи вот на недоверие на новия френски премиер

автор:Дума

visibility 860

/ брой: 9

Българският спътник "Балкан-1" е в орбита

автор:Дума

visibility 842

/ брой: 9

Накратко

автор:Дума

visibility 770

/ брой: 9

МАРШ

visibility 842

/ брой: 9

Опасна чума

автор:Мая Йовановска

visibility 906

/ брой: 9

Злокобна евромисия

автор:Юри Михалков

visibility 839

/ брой: 9

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ