26 Февруари 2024понеделник19:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новата Шкода Октавия - по-представителна и скъпа!?

/ брой: 69

автор:Дума

visibility 3964

Появата в моделната гама на Skoda на модела Rapid предизвика допълнителен интерес и към новата Octavia. Представителите на марката в частни разговори споделиха, че новото, трето поред поколение на основния им модел ще е по-представителен и съответно по-скъп автомобил. В йерархията на марката тя се премества нагоре към топ-модела Superb, без да променя обаче принадлежността си към най-масовия пазарен и т.н. "голф-клас". Това донякъде се потвърждава от габаритите на новия среден модел на чехите - той е по-дълъг от предишния с 90 мм, по-широк с 45 мм, а междуосието е най-пораснало - увеличението тук е 108 мм.
Моделът Octavia е "златната кокошка" на марката - от 1996-а до 2012-а моделът поема 44% от всички продажби на летящата стрела. Това, напълно разбираемо, е най-популярният автомобил в Чехия и най-продаваният вносен автомобил в Германия.


Едва ли обаче цените на колата ще скочат радикално, защото основните клиенти на модела - семейни, консервативни, практични и добре пресмятащи парите си хора, едва ли ще приемат силна промяна в цената. Колата няма да им предложи в оборудването си неща като диодни фарове, защото на основния клиент напълно му стигат и биксенонови, а за първите едва ли би се натиснал да плаща допълнително. За основния клиент на марката далеч по-важно е например удължаването на салона с 33 мм и нарасналото с 47 мм място за коленете на задните пътници. Да не говорим за багажника, чийто обем е с вече рекордните за класа 590 л. 
Дизайнът на новата кола е лаконичен и като цяло, и в детайлите, точно какъвто го искат купувачите - узнаваем, съвременен, спокоен и без изхвърляния.
Дизайнерите са обърнали особено внимание на фаровете, напомнящи с вида си прочутия чешки кристал. В основата на колата е вече добре познатата обща за гиганта VW и марките му платформа MQB, използвана във Volkswagen Golf, Audi A3 и Seat Leon, но чешката кола е с най-удължено междуосие между тях - 2686 мм. При Golf то е 2637 мм. Подобно на "роднините" си по концерн Octavia има предно независимо окачване тип McPherson, но задното зависи от мощността на мотора - до 150 к.с. е с полузависима греда, а нагоре многовръзково /мултилинк/.
Вътре в колата първо се набива на очи осеминчовият дисплей на централната конзола, предлагащ много качествена графика. Останалото е по-прозаично, спокойно, удобно и качествено, типично за Skoda. Информацията от дисплеите се възприема мигновено, управлението на климатика е ергономично. В предната част на централния тунел е разположен блокът за управлението на ценралното заключване, системата start/stop, автоматичното паркиране, датчиците за паркиране и системата за пренастройка параметрите на кормилното управление, газта и предавателната кутия. По-скъпите версии имат аудиосистема Canton с девет говорителя и субуфър с обща мощност на наблягащата на басовете "музика" от 570 Вт.
Седалките не само изглеждат добре, а са още гостоприемни и удобни за дълги пътувания. Гърбът на задната седалка е малко плосък, но тапицерията е с оптимална мекост, а геометрията на сядане е ергономична. Свободното пространство над главата и пред колената наистина впечатлява, гонейки това при топмодела Superb. Предвидено е подгряване не само за предните седалки, но и за задните.
Изборът двигатели впечатлява - 1.2 TSI (86 и 105 к.с.), 1.4 TSI (140 к.с.) и 1.8 TSI (180 к.с.) и 2.0 TDI (150 к.с.) с шестдиапазонeн робот DSG. В нормален режим на каране бензиновите мотори 1.4 TSI и 1.8 TSI в съчетание с механичната предавателна кутия разходват средно 7-7,5 л на 100 км път, турбодизелът 2.0 TDI с DSG е доста по-приятен за джоба - средно с 5,8 л на 100 км. Моторите се тихи и "подават" глас едва при резките ускорявания на високи обороти.
Бензиновите мотори 1.4 TSI и 1.8 TSI от серията EA211 с директно впръскване и два разпределителни вала са същите както при седмия Golf, но при Octavia турбоагрегатът 140 к.с. е лишен от механизма за изключване на два от цилиндрите по време на движение. Но това не пречи на по-голямата, но по-лека шкода - 1255 против 1268 кг, да върви не по-зле и икономично. С мотора 1.4 TSI Octavia прекрасно се доускорява. Алуминиевият мотор с въртящ момент 250 Нм (на разположение от 1500 до 3500/мин.) обаче е малко тромав при ниските обороти. Този недостатък е избегнат при мотора 1.8 TSI - същите максимални 250 Нм той развива по-рано - от 1250/мин. 180-те му "кончета" скачат до 100-те от място за 7,3 сек.! За търсещите повечко емоции се предлага опцията Driving Mode Selection. С нея има възможност за промяна както на настройките за реакция на волана, на кутията DSG, така и да се "изостри" газта. 
Турбодизелът 2.0 TDI - 150 к.с., 350 Нм, звучи дори по-приятно от бензините, а при изпреварване се справя и по-достойно. Роботизираната кутия със сдвоен съединител работи перфектно, сменя меко предавките, при старт от място и при неравномерно движение на ниски скорости не допуска вибрации.
Octavia се държи прекрасно на пътя, окачването се труди без пропуски, колата точно повтаря геометрията на пътя, а на лошите участъци Octavia очевидно се представя по-добре от Golf и Audi A3. Доста е забележима разликата при двата типа задно окачване. И в двата случая комфортът е на висота, но от акустична гледна точка комфортът с мултилинка е за предпочитане. В същото време управляемостта на колата не е много различна при двата типа - точна и безопасна, няма го предишният уклон към занасяне в бързите завои. Дори на разбит път колата се държи стабилно в завоите, воланът не предава на ръцете ударите и дърпанията от неравностите.
В Женева чехите успяха да представят втори вариант на автомобила - практично комби, до края на годината ще изкарат и спортната "острилка" RS, както и вариантите със задвижване на двата моста, като при спортната и куатро-версиите окачването е тип мултилинк отзад. 
За трети пореден път хората от Млада Болеслав изкарват отличен автомобил, изпълняващ точно това, за което е създаден, и за конкретен тип купувач. Новата Octavia е истинско огледало на клиента си - консервативна, практична, "домашна" и пестелива. Силуетът й е класически, салонът функционален, багажникът - пещера, а цената по традиция под тази на немските й "роднини" с хилядарка-две евра. С думата "семеен" като че ли е казано всичко за автомобила и никак не учудва фактът, че за 16 години са намерили "семействата" си 3,7 милиона октавии от първите две поколения.

БНБ с таван на банковите такси

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 38

Спестяванията на гражданите - над 80 млрд. лева

автор:Дума

visibility 288

/ брой: 38

България сред страните с най-висока инфлация в ЕС

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 38

В АЕЦ „Козлодуй“ създавате корупционна черна дупка

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 38

Г-7 одобри пакет от мерки срещу Москва

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 38

Гърция привлича 40 000 чуждестранни работници

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 38

Сблъсъци между фермери и Макрон в Париж

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 38

Накратко

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 38

Медийните бомби и истината

автор:Александър Симов

visibility 347

/ брой: 38

Мизерия и живец

автор:Деси Велева

visibility 324

/ брой: 38

Натягат болтчетата

автор:Ина Михайлова

visibility 1719

/ брой: 38

Да подпишем 240 молби за колективен иск срещу мобилните оператори

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 38

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ