03 Октомври 2022понеделник00:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще има разкъсана средна и висока облачност, която след обяд ще се вплътнява. Привечер и през нощта срещу неделя в Западна и в Централна България ще има краткотрайни валежи от дъжд, на отделни места - временно интензивни и значителни по количество, придружени с гръмотевични бури. Ще духа до умерен югозападен вятър. Топло, с максимални температури между 27° и 32°, в София - около 28°. Днес ще има разкъсана средна и висока облачност, която след обяд ще се вплътнява. Привечер и през нощта срещу неделя в Западна и в Централна България ще има краткотрайни валежи от дъжд, на отделни места - временно интензивни и значителни по количество, придружени с гръмотевични бури. Ще духа до умерен югозападен вятър. Топло, с максимални температури между 27° и 32°, в София - около 28°.

Опит пореден

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 125

Евгени ГАВРИЛОВ



Появи се информация, че е започнало строителството на завода за електромобили край Ловеч, на терена на бившия завод "Балкан". До края на следващата година трябва да бъде произведена първата серия електромобили, а мащабното производство да се развие през 2024 г.
Това е една от малкото добри новини напоследък, че чак не е за вярване. Все пак монтажът на цяла кола е върхът на автомобилната индустрия. Над 95% от тази продукция отиват за износ, което подобрява драстично търговския баланс на държавата. Доказателство е заводът на "Дачия" в Румъния, който за 10 години стана най-голямото предприятие на Балканите и прави оборот 10 млрд. евро. Обикновено подобен завод дава работа на между 5000 и 10 000 човека. У нас мащабът ще е по-малък, но в случая е важен принципът.
Историята започна през 60-те години на миналия век с "Булгаррено". Общо в Пловдив са произведени 4000 автомобила от тази марка. Следва "Булгаралпин", от която са сглобени 400 бройки,
През 60-те години за първи път и в Ловеч се произвеждат коли. Те носят името "Пирин ФИАТ". Общо от поточната линия излизат близо 760 автомобила.
Ако има автомобил, който е свидетел на  голяма част от историята на България през периода 1966-1990 г., това е "Москвич Алеко". За периода, отново в Ловеч, са сглобени 304 297 броя различни модели на тази марка. Началото на 90-те години на миналия век пък ще се запомни с неуспешния опит на британската група "Ровър" да започне да произвежда коли във Варна.
Засега последният неуспешен опит в тази област у нас, като изключим напразните усилия да привлечем "Фолксваген" като инвеститор, се свързва с китайската Great Wall и "Литекс моторс".  
Отдавна един от всепризнатите световни критерии за степента на икономическо развитие на дадена страна е дали тя произвежда автомобили. За последните десет години 150 станаха компаниите от автомобилната индустрия, които предпочетоха България като място за производство на различни компоненти за автомобили, но опитите за цялостно сглобяване досега са се проваляли. Дано при този опит нещо все пак се случи, стига и той да не се окаже поредната предизборна пушилка.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Иван Иванов: Необходимо е модернизиране на икономиката

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 190

Банките вдигат лихвите от октомври

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 190

ЕБВР повиши прогнозата за българската икономика

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 190

Арменският поп

автор:Дума

visibility 147

/ брой: 190

Безплатно ли?

автор:Деси Велева

visibility 397

/ брой: 190

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ