25 Юни 2022събота00:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес още преди обяд над Западна България, по-късно през деня и над останалата част от страната ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на много места ще има краткотрайни валежи с гръмотевици. В отделни райони валежите ще са временно интензивни и ще има условия за градушки. След обяд вятърът ще се ориентира от запад-северозапад и ще е до умерен. Максималните температури ще бъдат между 25° и 30°, в София 27°. Днес още преди обяд над Западна България, по-късно през деня и над останалата част от страната ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на много места ще има краткотрайни валежи с гръмотевици. В отделни райони валежите ще са временно интензивни и ще има условия за градушки. След обяд вятърът ще се ориентира от запад-северозапад и ще е до умерен. Максималните температури ще бъдат между 25° и 30°, в София 27°.

Правителството се застрахова с решение на НС за мостовете

Не стига една декларация, трябва стратегия, категорични са от Коалиция за България. Това не снема отговорността от изпълнителната власт, заявиха от ДПС

/ брой: 125

автор:Ира Милева

visibility 1810

Депутатите официално разрешиха на МС спешно да се заеме с мостовете вчера, без да спазва закона за обществените поръчки. Това стана по изрично настояване на управляващите, които искаха чрез парламентарен консенсус да започнат ремонти на опасни мостове и виадукти, силно засегнати от земетресението и наводненията.
Въпреки че подкрепи решението, опозицията категорично настоя кабинетът да не всява паника сред хората със своите изявления. Работа на парламента ли е да дава санкция на правителството да прави ремонти, попита левият депутат Димчо Михалевски. Недоволството на опозицията бе предизвикано и от поредния опит на управляващите да припишат проблемите на предишните кабинети. Според ГЕРБ за лошата инфраструктура се е знаело от 2007 г. Въпреки това депутатите от мнозинството така и не обясниха защо от 2009 г. досега не са взети никакви мерки, ако наистина са разполагали с такава информация. В предишни години са ремонтирани десетки мостове и виадукти, категоричен бе Михалевски. Той обърна внимание на регионалната министърка Лиляна Павлова, че България разполага с паспортизация на всички мостове и виадукти, а Агенция "Пътна инфраструктура" 3 години е бездействала.
От БСП обявиха, че ако наистина кабинетът търси консенсус, той трябва да осигури коректно отношение между партиите, дори и те да са опоненти в обществото. Затова БСП настоя в декларацията да има дългосрочна стратегия за укрепването на мостовете и виадуктите.
Останалите политически сили също не спестиха критики и предложения към идеята на ГЕРБ. Приемането на декларацията не снема отговорността от изпълнителната власт, остро предупреди Христо Бисеров. Той подчерта, че поддръжката на републиканската пътна инфраструктура е задължение на Министерския съвет. "Всяко министерство да отдели част от бюджета си за ремонт на пътища, а не само МРРБ, защото иначе няма да останат пари за предвидени други пътища. Министърът на вътрешните работи да отдели 30 милиона от едномилиардния бюджет на МВР", настоя депутатът от ДПС. С тази декларация правителството се опитва да си измие ръцете с парламента", заяви независимият Георги Терзийски.
От "Атака" отново настояха да бъде изтеглен контингентът от Афганистан и така да се намерят необходимите 55 милиона лева. Сините пък поискаха парламентарен контрол на министрите за свършеното. Декларацията бе приета след повторно гласуване със 124 гласа "за".
Според текста Народното събрание, след като отчита необходимостта от неотложни действия, породени от последните извънредни събития - земетресение с висока степен на интензивност, поройни дъждове и наводнения, призовава Министерския съвет да предприеме незабавно ремонтно-възстановителни дейности на база на констатации от технически експертизи на пътните съоръжения - мостове и виадукти, по републиканската пътна мрежа по ред и процедури, предвидени от закона. В декларацията бе записано, че правителството трябва да изработи многогодишна програма за мониторинг и рехабилитация на пътните съоръжения и да предвиди финансиране. По-рано строителната министърка отчете, че над 4000 са съоръженията по пътищата в страната, но призна, че няма постоянна програма за финансиране на ремонтите на опасните.

Закъсняхме

автор:Евгени Гаврилов

visibility 114

/ брой: 120

Талисманът, който не разбраха...

автор:Боян Бойчев

visibility 70

/ брой: 120

Един от многото от недалечното минало...

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 120

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ