22 Май 2025четвъртък16:33 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Серийното производство на Ми-38 започва през 2013 г.

/ брой: 284

автор:Желязко Тенчев

visibility 2941

Серийното производство на руския транспортен вертолет Ми-38 ще започне през 2013 г., се споменава в прессъобщението на холдинга "Вертолетите на Русия". Съгласно плановете на компанията публична демонстрация на втория прототип на машината Ми-38 ОП-2 ще се състои през 2011 г. Този вертолет извърши первия си полет на 2 декември т.г. Общо прототипите на Ми-38 са извършили 26 преминавания по полосата на летището и седем полета в режим на зависване и придвижване с малка скорост на неголяма височина. Изпитателният прототип е бил подобрен в сравнение с пър-вата версия на вертолета Ми-38 ОП-1. В него са били усъ-вършенствани хидравличната и горивната система, изменена е конструкцията на лопатите на носещия винт и монтирани пружинно-натоварващи механизми на типовата конструкция. В резултат се е подобрила управляемостта и устойчивостта на Ми-38. Ми-38 ОП-2, извършил първия си полет, е оборудван с турбовалови двигатели PW127T/S, производство на компанията Pratt & Whitney Canada, а също е снабден комплекс за авиониката ИБКВ-38 на компанията "Транзас". През май т.г. генералният конструктор на ОКБ "Мил" Алексей Самусенко заяви, че ОП-2 се явява експортната версия на руския вертолет. Тази машина също може да бъде оборудвана с двигатели ТВ7-117В, руско производство.
В момента Московският вертолетен завод, носещ името на Мил, сглобява третия летателен прототип на вертолета Ми-38 - Ми-382, предназначен за граждански нужди. По думите на Самусенко, "машината се получава съвременна за XXI век; и на пазара ще се бият за нея". Ми-38 извърши първия си полет през 2003 г. Вертолетът развива скорост до 320 километра в час и извършва полети на разстояние до 1,3 хиляди километра. Ми-38 е предназначен за превоз на 36 пътници или за товари с маса до пет тона. Максималната маса на товара на външно подкачаване е до седем тона. По-рано се предполагаше, че серийното производство на машината ще започне през 2015 г.
 

Търси се вариант за прекратяване на договора с "Боташ"

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 91

Дават на концесия пристанището във Варна

автор:Дума

visibility 433

/ брой: 91

"Подкрепа" се обяви против лесното наемане на чужденци

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 91

Работи се по нов ветеринарен закон

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 91

Атанас Зафиров покани кмета на Шанхай да посети България

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 91

Гърция разби схема за разреждане на бензин

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 91

В Румъния отново искат касиране на изборите

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 91

Бездънна яма

автор:Александър Симов

visibility 397

/ брой: 91

За ходещия светец и градското дясно

visibility 300

/ брой: 91

Пет ползи за България от приемането на еврото

visibility 296

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ