"През последните вносът на стари коли надвишава 6 пъти вноса на нови автомобили", съобщи Вихрен Горанчев, член на ръководството на Асоциацията на автомобилните производители у нас.
Според председателя ня организацията Александър Костадинов в компаниите, които продават и обслужват новите автомобили в страната, работят над 10 000 души. Фирмите са направили три милиарда лева инвестиции и са платили 7 милиарда лева данъци. Той твърди, че е нужна ясна стратегия за промяна на мобилността на страната и повишаване на броя на модерните електрически автомобили. Ако в ЕС делът на продажбите на нови електрически автомобили е 25-30 процента от всички продажби на нови коли, то у нас този дял е 5 процента.
"Държавата съзнателно стимулира вноса на силно амортизирани коли по два начина - чрез ниските данъци за стари коли и слабия контрол върху техническото им състояние", посочи Костадинов.
Процесът за издаване и смяна на шофьорските книжки, на синия талон и регистрацията на чисто новите автомобили трябва да бъде дигитализиран. Асоциацията предлага да има субсидии за покупка на чисто нов електрически автомобил и за облекчаване на данъците за новите автомобили.