29 Януари 2022събота10:50 ч.

ново:

Днес облачността ще е променлива, след обяд по-често значителна. Минималните температури ще са между минус 5° и 0°, в София минус 4°. Вятърът ще се ориентира от запад, ще е умерен, в Дунавската равнина, Горнотракийската низина и източните райони и силен. Жълт код е обявен в 15 области на страната заради силния вятър. Максималните температури ще са между 5° и 10°, в София – около 5°, по Черноморието 8, в северните райони около 7-9 градуса, а в южните до 10. Днес облачността ще е променлива, след обяд по-често значителна. Минималните температури ще са между минус 5° и 0°, в София минус 4°. Вятърът ще се ориентира от запад, ще е умерен, в Дунавската равнина, Горнотракийската низина и източните райони и силен. Жълт код е обявен в 15 области на страната заради силния вятър. Максималните температури ще са между 5° и 10°, в София – около 5°, по Черноморието 8, в северните райони около 7-9 градуса, а в южните до 10.

Всеки пети учител напуска през първата си година

Новоназначените преподаватели да имат наставници през първите две години в професията, предлагат от Световната банка

/ брой: 231

автор:Дума

visibility 155

Всеки пети учител у нас напуска системата на образованието през първата си година на работа. Данните обаче са оптимистични на фона на статистиката отпреди 5 години, когато този процент е достигал до 50. Това сочи проучване на Световната банка за периода 2014-2018 г., представено вчера от Министерството на образованието. Според анализаторите повишаването се дължи на кампанията за привличане на млади хора към учителската професия и ръста на заплатите в образователната система през последните години. В същото време експертите са на мнение, че този ефект може да е временен, ако не се вземат допълнителни марки за задържане на специалистите. Още повече, че едва всеки десети новоназначен преподавател в страната остава трайно в образователната система. В периода от 2014 до 2018 г. най-критична за учителите е била втората година и след нея са си тръгвали средно 60% от задържалите се до този момент. След третата година сменят професията още 56% от новопостъпилите педагози. Сред тях обаче голяма група са пенсионираните учители, следвани от хората във възрастовата група 31-40 години. За 2019 г. те са били 18,7% от всички, излезли от училище. Това означава, че системата губи специалисти в най-активната възраст, които имат най-голям потенциал да се развиват и да въвеждат иновативни практики, коментират експертите на Световната банка. 

По поръчка на МОН и с финансиране от Европейската комисия е изготвена "Пътна карта на политиките за учители", в която са разписани краткосрочни мерки за квалификация на педагозите спрямо нуждите им и тези на учениците. Предлага се програма за въвеждане на начинаещи преподаватели в учителската професия, която ще се основава на наставничество през първите две години в училище. Заложени са също обучения за учителите-наставници. Според друга програма ще има постоянното повишаване на квалификацията, с което да се помогне за повишаване на четивната грамотност на учениците.

От Световната банка препоръчват да се създаде звено за събиране на данни за работната сила в образователната система.

 

 

Близо 10 000 новозаразени с COVID-19 за ден

автор:Дума

visibility 103

Министър Нинова посети изненадващо ВМЗ Сопот

автор:Дума

visibility 430

НСИ отчете подобряване на бизнес климата

автор:Дума

visibility 254

Все повече общини закъсват заради скъпия ток

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 19

Двама са кандидатите за КЕВР

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 19

Крокодилски сълзи

автор:Евгени Гаврилов

visibility 509

/ брой: 19

Пациентите от ГЕРБ

автор:Александър Симов

visibility 533

/ брой: 19

Бие, докато може

автор:Павлета Давидова

visibility 406

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ