07 Декември 2024събота12:56 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Всичко за новата Mazda 3

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 3185

Представянето на третото поколение на популярния хечбек от Mazda премина едновременно в пет големи и важни града на планетата - Ню-Йорк, Мелбърн, Лондон, Истанбул и Санкт Петербург. Руският град влезе в петицата съвсем не случайно - първото поколение на Mazda 3 успя да завоюва невероятна популярност в голямата северна страна и беше на едно от първите места в списъка на желанията на всеки млад градски руснак. Красив, пъргав и компактен модел с достатъчно мощен мотор и приемлива за тогава цена - какво повече можеше да желае студент или начинаещ мениджър в Русия, където заплатите отдавна са космически в сравнение с нашите.
След това дойде второто поколение, а наскоро и дългоочакваното трето. Но това е съвършенно нова кола, за която могат да се очакват някои доработки, но те ще бъдат минимални, след като колата се очаква в шоурумовете на марката през септември тази година.
Японците не крият нищо, след като свалиха картите си на масата с петорната международна премиера. Основното оръжие в борбата с конкуренцията на новата Mazda 3 ще са технологичният комплекс SKYACTIV и дизайнът, подчинен на лозунга - "KODO - душа на движението!" (На японски Кодо означава сърцебиене, вълнение).
Към тях трябва да се добавят отлична управляемост и добра динамичност, новите системи за безопасност, за икономичност - i-stop - най-бързата в света система за пускане на двигателя след кратковременно спиране, i-ELOOP - последна дума на техниката система за рекуперация на енергията при спиране - двете части от комплексната система за безопасност i-ACTIVSENSE, позволяваща на водача да намали пагубните последствия от пътна катастрофа, ако не успее да я избегне.
Хората на Mazda не крият, че главен източник на печалбите им е именно третата серия, която в Европа е в пазарния сегмент С, заемащ 25 процента от автомобилния пазар на Стария континент, реализиращ три милиона нови коли годишно. Явно тук има за какво да се бори уважаващ себе си автопроизводител, но е нужно побутване на купувача, подготовкага му за новия модел, събуждане на "апетита" му. И японците са успели в това упражнение - новата машина вече се чака от клиентите, които разчитат да открият в нея запазените достойнства на предишните поколения, подправени с последния вик на техниката и модата в дизайна, запазвайки предишната цинова политика на марката. Дали последното ще се осъществи, или японците ще тръгнат по пътя на корейските марки, които вдигат постепенно цените на колите си, ще видим наесен.
Главният и безспорен коз на новата Mazda 3 е нейната външност. Ярките, мускулести линии на новия японски хечбек ще се харесат на потребителите, колата изглежда доста благородно и дори леко надменно, веднага "заявявайки" пазарните си намерения, хвърляйки предизвикателство към конкурентите с дизайна си.
Предполага се, че новата "тройка" ще се предлага с два бензинови двигателя - 1,5-литров и 2-литров, и един дизел 2.2-литра от серията SKYACTIV. Но двулитровият бензинов идва в два варианта на мощност - 120 и 165 к.с., докато дизелът ще осигурява на водача силата на 150 "кончета".
С моторите ще се предлагат и два вида предавателни кутии - шетстепенни механична и автоматична.
Определено заслужава адмирация и доработката на отделните детайли, т.нар. "финиш" на вида им. Тесните фарове превръщат колата в доста свиреп на вид "хищник" с пълен комплект съвременни джаджи - светещи кръгове, светодиоди и насочващи лупи. Линиите на капака и късите надвисвания подчертават спортния стил, подкрлепен и от 18-цоловите ляти джанти.  
Интериорът на новия модел е достатъчно строг и сдържан, като от общата му по японски изискана простота се откроява проекционният дисплей Active Driving Display - един от първите предлаган в пазарния сегмент C. Тапицерията може да бъде изпълнена от черна кожа с червени шевове, в съчетание на черна и светла почти до бяло кожа, като шевовете са бели, сиви или червени. Налице е и по-простата платнена тапицерия. По завършеността на детайлите колата определено се мери наравно с това при немските законодатели на модата в сегмента на колата в Европа.
Приболното табло не е толкова напредничаво както външния дизайн на колата, управлението на почти всички функции с кръглия селектор до лоста за предавките също не е нещо невиждано ново, а идея която се ползва на пазара от поне пет години.
Интересно е защо, след като Япония като държава се асоциира непрекъснато с използването на съвременни технологии, а някак срамежливо и бавно им позволява да навлизат в колите на производителите си?

Между 3 и 7% по-скъпа ще е почивката тази зима

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 234

Любомир Дацов: Данъчната амнистия е фойерверк

автор:Дума

visibility 366

/ брой: 234

Жилищата в София са поскъпнали с 18,7% за година

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 234

Над 2000 знака по магистрала "Хемус" тормозят шофьорите

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 234

Франция е в нова политическа криза

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 234

ЕС отказа да отвори Клъстър 3 за Сърбия

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 234

Робърт Кенеди-младши не подкрепял Джорджеску

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 234

Гласуват импийчмънта на Юн Сук Йол на 7 декември

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 234

(Не)здравословно

автор:Мая Йовановска

visibility 415

/ брой: 234

Ами сега?

автор:Таня Глухчева

visibility 409

/ брой: 234

Думи за българската диаспора в Крим

visibility 424

/ брой: 234

МФ официално призна за опасността от 18 млрд. дефицит

visibility 413

/ брой: 234

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ